6 augustus 2014

14) Waar een deur dicht gaat, gaat er ook weer eentje open

Mei-1
Het komt steeds weer in mijn gedachten, dat plan van de meiden die ik bij de Kweektuin ontmoet heb. Toevallig stuurt een van de meiden me s avonds een mailtje. Of ik nog eens met ze om tafel wil zitten? Ik zeg ja want t voelt gewoon heel goed en dat is vast niet voor niets. Mijn ideeën kan ik zo in hun concept schuiven en ik denk dat we samen een katalysator vormen voor het hele gebied.

Het wringt wel in mijn hoofd. Ik ben ook vrijwillig betrokken bij de Kweektuin. Daar wil ik helder over zijn zodat voor iedereen duidelijk is waar mijn ambities liggen en met welke intentie ik dingen doe. Ik wil heel graag aan de slag met mijn droom en geloof ook in samenwerken. Soms vrijwillig, soms betaald. Uiteindelijk willen we allemaal graag een bepaalde basis in ons leven, een bepaalde welvaart. Als je t zelf lekker hebt, is het veel makkelijker om te delen en ook wat voor anderen te doen. Ik twijfel en toch voel ik ergens heel duidelijk dat als ik vasthoudt aan mijn waarden dat het dan goed komt.

Ik stem in met een afspraak met de meiden, die is over overmorgen al. Spannend!
Later op de dag ontvang ik een mailtje van TedX Haarlem, ik ben ingeloot en mag erheen! Supercool… het voelt echt alsof alles in een flow zit deze weken. Los van mijn angsten en onzekerheden komen er echt veel leuke dingen op mijn pad. Dat maakt me zo blij, ik heb er nu al zin in.

Op donderdagavond heb ik een afspraak met de vrouwen die ik  in de Kweektuin heb ontmoet. We delen ideeën, bespreken hun concept en mijn mogelijke bijdrage. Ze spreken uit dat ze graag van me willen weten of ik erbij wil of dat ik iets voor mezelf wil gaan doen. Ik vind het lastig, ik vind t super maar wil me niet opdringen. Daarnaast heb ik ook mijn eigen droom die ik wel voor een heel groot deel in het concept terug zie. We draaien er een beetje om heen. Ik wil ook andere opties open houden. Ik ben straks zonder baan en wil niet al mijn peilen op dit concept richten. Ik heb nog allerlei netwerk gesprekken en misschien kan ik wel een tijdje voor Gemeente Haarlem werken. Als de avond om is, spreken we af dat ik er op terug kom bij ze.

Ik lig weer een nacht te woelen. T is bijna te mooi om waar te zijn. Ik zie nog allerlei haken en ogen maar heb ook t gevoel dat dit echt goed zit.
De volgende dag spreek ik een van de meiden. Ik leg uit waar ik mee worstel. Ik wil graag verder met ze in gesprek en meewerken aan het ondernemersplan. Ze vraagt of ik dan ook echt bij het team wil en ik zeg: ja, als jullie dat ook willen.

Eigenlijk bizar…drie vrouwen die ik helemaal niet ken, waar het mee klikt, waar ik het concept van omarm en die ik (na twee ontmoetingen) gewoon toezeg dat ik met hun wel een onderneming op wil zetten.

Ik moet steeds denken aan de opmerking van Sylvia, een van mijn oudste vriendinnen. Ze is dit jaar zelf gestart met haar eigen onderneming Sylforstyle. Ze zei: Bri, dit is 2014, je vernieuwingsjaar want je bent, net als ik, in ’77 geboren. Volgens de numerologie staat in 2014 alles op scherp om je te ondersteunen in vernieuwing. Dus ga ervoor en je zal merken dat het universum meewerkt. Zou het?
T is wel enorm lekker zwemmen zo in dit diepe onbekende water. Er gebeuren zoveel leuke en mooie dingen. Ik geniet er enorm van.
 
--------------------------------------------
Bedankt Sylvia voor je support, ik ga ervan uit dat we alles uit ons vernieuwingsjaar halen!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten