30 juni 2014

4) Geduld is nog niet zo makkelijk

Eind februari

Ik besloot nog iets aan te pakken. Ik volgde al een tijdje Bewust Haarlem, een netwerk van ruim 200 bewuste ondernemers die elkaar ook regelmatig ontmoeten. Op hun site staat een tekst over de wens voor een toekomstige locatie waar meerdere ondernemers samen kunnen werken. Het sluit aan bij mijn droom en ik heb de coördinator een mail verstuurd met de vraag of hij een kop koffie met me wilde drinken om er over door te praten. En hij zei ja!

Dat voelde lekker, ik merkte dat er iets in beweging kwam en ik kreeg er energie van. Binnen een week spraken we af voor koffie. Het was een leuk en boeiend gesprek. Tino vertelde wat over zijn achtergrond en de basis van Bewust Haarlem. Ik vertelde over mijn achtergrond en dromen. Ik vroeg hem of ik iets voor Bewust Haarlem kon doen. Het was even stil en hij zei dat hij het niet zo goed wist, nog niet kon plaatsen of ik daar wel paste. Hij stelde voor dat ik gewoon eens naar de bijeenkomsten zou komen. Hij gaf wat tips en ideetjes en vroeg me of ik bekend was met de plannen van de Stadskweektuin. Dat ben ik deels omdat ik twee jaar geleden online heb gestemd tijdens een participatieproces over de toekomst van de Kweektuin. Ik kom er regelmatig met de kinderen maar heb geen idee dat er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Toen ik naar huis fietste nam ik het mezelf kwalijk dat ik te gretig was. Ik heb zoveel zin om aan iets nieuws te beginnen dat het ook meteen raak moet zijn. Geduld is niet mijn sterkste kant. En gelukkig voelde Tino dat aan. Dit is pas het eerste gesprekje. Laat ik eerst maar eens rustig verder kijken en een keer een netwerkbijeenkomst bijwonen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dankjewel Tino van Opheusden, oprichter van Bewust Haarlem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten