24 juli 2014

11) Hoe ga jij met onzekerheden om?

April-2

Ik ben lekker bezig al zeg ik het zelf. Elke week probeer ik ergens te flexwerken zodat ik Haarlem beter leer kennen en mijn netwerk vergroot. Ik heb aardig wat te doen voor de Kweektuin en stop daar heel wat uren in. Ik krijg steeds meer bewondering voor het hele plan en vind het heel leuk om er in dit stadium deel van uit te maken.
Deze week had ik een kennismakingsgesprek bij gemeente Haarlem. Ik heb de afdeling economie laten weten dat ik op zoek ben naar een nieuw netwerk. En dat ik benieuwd ben naar de plannen van EZ rondom duurzaam ondernemen en dat ik ook beschikbaar ben voor banenruil of projectmatig werken. Er zijn binnen de overheid nu weinig vacatures maar er zijn wel samenwerkingsregelingen om de mobiliteit binnen de overheid op gang te houden en om de kennis en inzetbaarheid te vergroten. Overheidspersoneel kan inschrijven op kortlopende klussen of projecten.  Sluit je profiel aan bij de klus en past het bij beide organisaties dan kan het. Het lijkt mij super als ik op deze manier een overstap kan maken. Dan heb ik nog wat zekerheid en kan ik toch in Haarlem werken.

Helaas gaat de afspraak niet door, terwijl ik zit te wachten,  komt er een spoedoverleg tussen en haar assistent stelt een nieuwe datum voor. Na 20 minuten fiets ik weer naar huis.
Ik baal. Hoewel alles open stond, had ik bepaalde verwachtingen of hoop en ik merk nu dat ik geduld moet hebben. De volgende afspraak is pas over 3 weken. Ik merk ook dat ik ergens wel graag van de ene in de andere baan wil stappen. Toch weer die "zekerheid".

Vaak gaat t super, dan voel ik de energie, heb ik vertrouwen in alles wat er komen gaat en kijk ik met verlangen naar nieuwe ontwikkelingen. Ik merk dat de nieuwe dingen die ik oppak in Haarlem mij ook weer energie geven in mijn werk voor Amersfoort. Ik kan weer fris tegen dingen aankijken en dat geeft ook weer nieuwe gezichtspunten bij vertrouwde onderwerpen.

Maar er is ook een andere kant.. als ik op mijn werk een gesprekje heb met mijn leidinggevende geef ik aan dat ik moeite heb met de onduidelijkheid die ik nu zelf gecreëerd heb. Ik sta met twee benen in twee verschillende dingen en in mijn hoofd zorgt dat voor splitsing, twijfel en loyaliteitsconflicten. Klinkt allemaal heel groot, is niet wereldschokkend en ….ik heb er wel last van. Ik wil een keuze maken, een einddoel hebben, ontslag nemen maar iets houdt me tegen.. ik durf niet. Gelukkig is mijn leidinggevende een stuk nuchterder dan ik. Hij geeft me ruimte met een kader. Over twee weken praten we verder. Daar kan ik wat mee, hij legt er geen druk op en ik besef dat ik vooral mijn eigen interne battle aan het strijden ben.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt Jorien Kaper, omdat onze afspraak niet door ging, heb ik weer wat over mezelf geleerd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten