10 juli 2014

7) Advies waar ik van opbloei

Maart-2

Vanmorgen afgesproken met Bianca, die ik ken van een training en eigenaar is van Bloeiende Zaken. We kletsen na over onze training en de dingen waar we mee bezig zijn. Ik leg aan haar voor dat ik zo ongeduldig ben. Ze zegt hetzelfde als mijn man de dag ervoor. Geduld en focus. Niet te veel ineens. Als het niet zo moet zijn, komt er wel wat anders. Is dit wel de bedoeling dan komt het ook naar me toe. Zo voelt het ook maar hart en hoofd gaan niet altijd samen he L
Al heb ik me ook voorgenomen dat ik meer ga vertrouwen op mezelf en angst slechts een signaal laat zijn, het werkt kennelijk nog niet automatisch. Ze geeft me een aantal tips waar ik echt wat aan heb, we kletsen ook over haar ambities en plannen en na ruim twee uur nemen we afscheid. Leuk mens met haar eigen visie en creativiteit. Integer en direct, daar hou ik van. Ik zou wel qua lef nog wel wat haar kunnen leren.

S Middags open ik de post. Een aanmaning voor een verkeersboete. Begrip niet hoe die erdoorheen geglipt is. 90 euro voor verkeerd parkeren op de stoep naast ons huis is nu 142 euro geworden. Grr, daar baal ik van.
T blijft even nazoemen in mn achterhoofd en ik merk dat het oude gevoel naar voren komt. De angst om straks geen geld te hebben. De onzekerheid of ik straks wel inkomen heb als ons spaargeld erdoorheen is. Dat ik dan afhankelijk ben van mijn man. Het raakt mijn zelfstandigheid en ik snap zo goed dat dit een drempel is voor veel mensen om een bepaalde stap te zetten. T is raar om te merken dat ik me s morgens iets voor kan nemen en dat in de middag dat ding toch weer opspeelt. Ik  vraag me op zo’n moment ook af hoe groot onze financiële buffer moet zijn voor dit stemmetje vanuit haarzelf eens haar mond houdt. Dat gaat niet gebeuren, dan is er wel weer een andere angst. T enige wat ik kan doen om mezelf tegemoet te komen is een overzichtje maken van ons besteedbare inkomen als ik ontslag neem en daar ook een actieplan voor afspreken. Misschien dat het me wat rust geeft.....

Bianca bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten